Меню
  • OSELYA
  • GALAKTIKA
  • MAGMA
  • Yogo Apartment
  • BLOCK HOUSE
  • SPACESHIP
  • UKRAINIAN CONTEMPORARY
  • METRO CAFE BAR
  • Академія DTEK
  • CHORNOZEM
  • DRANKA
  • Inside. Out. iSaloni 2019
title

Нове слово: раку

У рубриці "Краса простоти" ми досліджуємо різні форми прекрасного. Будинки, інтер'єри, предмети і людей, які за ними стоять. Сьогодні наш словесний об'єктив сфокусувався на знаменитій кераміці раку. Розповімо, що це, хто це і як це.

title

Насолода. Так перекладається ієрогліф "раку", і автоматично виникає запитання: "А до чого тут кераміка?". Почуття насолоди наповнює людину при контакті з чашами, вазами та піалами, виготовленими у старовинній техніці. Живе якась магія в цих предметах. Кераміка раку, як вірш, який добре знаєш, але повторюючи його, лише помножуєш внутрішнє захоплення.

title

Історія раку почалась в XVII столітті. Поки Європа непритомніла від найтоншого фарфору, Схід йшов протилежно. На столах у японському будинку стояли масивні, политі густою глазур'ю чаші та блюдця для чайної церемонії.

У кераміці раку зустрічаються минуле, сьогодення і майбутнє.
title

Батьківщина керамічної техніки, Японія, цінує стриману красу, справжність і швидкоплинні настрої. Те, що ми бачимо серцем, а не очима.

Основоположником школи раку вважають кераміста Танака Тедзіро. Майстер відмовився від гончарного круга і почав виліплює форми вручну, пізнаючи по-новому якості і можливості матеріалу. Його двоколірний лев, чорні раку-чашки "Omokage" і "Mukiguri" належать до національної культурної спадщини Японії.

title
Рукотворні раку – квінтесенція простих недосконалих форм і природних нерівностей. Це вироби, прекрасні у своїй дефектності.
title

Оскільки призначалась кераміки в основному для чайної церемонії, найпопулярнішими з раку досі лишаються чашки "тяван". Їх товсті стінки довго зберігають напій гарячим, не даючи обпектися, а пориста фактура приємна на дотик.

title

Людина + глина + піч із температурою 800-1000 С. Десь так виглядає рівняння по одержанню кераміки раку. Перед основним випалюванням об'єкти попередньо поміщають в піч, аби глина затверділа і можна було покрити її спеціальною глазур'ю. Завдяки другому випалу вироби м'яко оплавляються по краях і покриваються павутинням тріщин. Це додає особливої краси і естетичності.

title

На відміну від звичайного гончарного випікання, де вироби неспішно остигають у печі, раку виймають щипцями просто з жару. Після цього настає стадія ендшпілю, і кераміка відновлюється. Вироби занурюють в контейнер зі стружкою чи соломою і закривають кришкою. Опинившись без повітря, глазур набуває блиску і оживає в нових відтінкових палітрах.

Якщо на чаші лишилися сліди рук майстра, їх не сприймають як дефект. Для Раку – це природно, а відтак –прекрасно.

title
Кераміка раку заворожує глибиною кольору, відтінками. непередбачуваною поведінкою малюнка і глазурі.
title
title

Кожен предмет раку – це шторм, стихія почуттів і відчуттів кераміста. Це відбивається в багатомовності кераміки, прихованих контекстах, значеннях. Об'єкт поєднує творчу думку і прикладну функцію.

title

Якщо відкинути суб'єктивне "це красиво", головними рисами раку будуть спонтанність і рефлекторність.
Предмети раку, як люди. Зі своїми родимими плямами, шрамами, опіками. Така загадкова, загорнута містичним флером самобутність побуджує інтерес творити раку, наповнювати будинок предметами раку і споглядати медитативну красу шедеврів. Адже тут ви ніколи не зустрінете керамічних близнюків, навіть зумисно роблячи ідентичні чаші.

title
title
На секунду пальці зупинялися в невеликих вм'ятинах чаші, після чого далі рухались по поверхні. Шорсткої, трохи затертої від дотиків часу.
title
title

Європейське раку ототожнюють з Бернардом Лічем. На початку XX століття кераміст привіз техніку в рідну Британію і вгармоніював лінії східної кераміки з європейськими глазурями й ангобами. Про сутність раку та кераміки в цілому він розповідає у своїй "Книзі кераміста".

title

Знаменитість у сім'ї раку – чашка "Фудзі-сан" Хонамі Коецу. Це японський да Вінчі. Ремісник, каліграф, художник, видавець і творець Noh масок в одній особі. Свою чашку він назвав на честь священної гори Фудзі. Предмет втілює неповторність миті і природність подібну ранковому лугу, який ще ніжиться в останньому сні під м'якою ковдрою туману.

title
title

Кераміка раку не відкривається відразу, її потрібно осмислити, відчути, прожити. Це речі, що вчать знаходити велике в малому, насолоджуючись живою справжньою красою в застиглій глині.


Раку – це коли всесвіт в одній чашці

title
закрити
9 a b c d e f g h i j k l m n o p r s t u v w y z і а б в г д ж и к л м н о п р с т У ф ч э я

ЗУСТРІНЕМОСЯ?

І ми створимо для вас мистецтво, у якому хочеться жити. Зателефонуйте нам +380 67 555 5515 або залиште запит