background
0%
Звук: вимкнено
image
Статті

Maison & Objet 2017: бачити, слухати, відчувати тишу

У січні в Парижі традиційно пройшла Maison & Objet – масштабна експозиція дизайну інтер’єрів і товарів для дому, що двічі на рік збирає кращі меблі, освітлення, декор, текстиль.

Головне слово Maison & Objet 2017 – ТИША. Сергій Махно розповів про враження від виставки та поділився своєю філософією тиші.

image

Тиша – це речі, які лежать на поверхні. Те, що складно створити.

Тиша – це недосконалість. Керамічна чашка з родимими плямами, здобутими під час випалу.

Тиша – це природність. Ранок, коли сонце майже загорілось, але ще стоїть туманна димка.

Тиша – це простота. Коли заходиш у напівпорожнє приміщення, і воно наповнює тебе.

Тиша – це вміння берегти історію. Гербарій родом із дитинства, що прикрашає стіну, чи повна квітів ваза, яка дісталась від бабусі.

Коли тримаєш у руках не просто чай з еколавки, а власноруч зібрані й заварені пучки м’яти чи липи – ти тримаєш тишу. Коли гортаєш сторінки старої книги, ти відчуваєш запах і звук тиші.

Тиша глибша за бетон, скло чи інші матеріали. Вона уособлює сутність. Творче, а не руйнівне начало.

Тиша – це пошук сенсу.

Вабі-сабі – це тиша.

image
image

Ідея зробити тишу темою виставки належить Елізабет Леріш. Дизайнерка вважає, що ми знаходимось у полоні звуків, які переслідують нас на кожному кроці. Тиша – розкіш, символ повернення до витоків.

Свої роздуми Леріш матеріалізувала в чорному кубі – кімнаті, стіни якої завісили дисплеями. У кубі людина перетворюється на бранця шуму й хаосу. До метафоричного виходу веде коридор з мерехтливим словом Silence вкінці.

image

Те, що ми рухаємось до тиші, – прямий наслідок свідомого життя. Ми використовуємо менше матеріалів, цінуємо візуальну чистоту і купуємо нову чистку для картоплі, коли зламалась стара. Ми вибираємо речі, поруч з якими розум перебуває у стані спокою.

Світло, повітря, каркасні конструкції, прості архетипічні форми – це все одне велике ТАК.

image
image
image

Часто тишу на виставці приглушав кітч і поверховість. Тим не менш, унікальні зерна були. Серед мотлоху антикварної лавки ховались старовинні чаші й вази з палісандра, які дійсно мовчали. Тільки сліпий не помітив їх. Не звернув уваги, не сконцентрувався, не відчув.

image

Виміри тиші були різні. Три тарілки при вході чи обпалена кераміка – приклад прямої тиші, що зрозуміла всім. Інша справа – трав’яний напій, яким пригощали гостей. Тут важливий сам ритуал: у чому наливати, як подавати. Я б вибрав грубу керамічну чашку або китайський фарфор ци. Як дошку для подачі – трьохсотлітній шмат дерева. На перший погляд, це деталі, але саме вони мають вагу і становлять те, що ми називаємо тишею.

image
image

Центральним стендом серед експозицій про тишу я виділив для себе японську кераміку. Розглядав її ще в Бельгії, на виставці Акселя Вервордта. Як вперше, так і на Maison & Objet, я побачив ці речі і сказав: це тиша.

image

НА ВИСТАВЦІ ТИШУ НЕ ЛИШЕ ДИВИЛИСЬ, А Й СЛУХАЛИ. ЧЕРЕЗ СПЕЦІАЛЬНІ НАВУШНИКИ ГІСТЬ МІГ ПІД’ЄДНАТИСЬ ДО МОВЧАЗНОГО ВУЛКАНУ ХАЛЕАКАЛА, ЩО НА ГАВАЙСЬКИХ ОСТРОВАХ.


Тиша з’являлася то в порцелянових тарілках із синіми розлитими емалями, то в мозаїчних столиках. Я знаходив її на стенді плетених мотузяних ламп і в напівпрозорій кераміці кольору брудного бетону. У дерев’яних меблях із тонкими, майже ювелірними лініями або ж навпаки – контрастними чорними деталями.

image
image

Тиша жила навіть у мідних панелях із десятьма кольорами тонування. 10, уявляєте? Для когось мідь – це і є колір, а хтось роками домагався від матеріалу нових відтінків.

image
image

Поняття часу і сприйняття повільності акумулювала книжкова шафа з кришталю Deep Sea від Nendo. Педантично вкладені плити створюють тиху градацію блюзу.

image

Із НЕтихого дизайну сподобалась експозиція “Designer of the Year” П’єра Шарпена (Pierre Charpin). Він працює у пластичному мінімалізмі, змішуючи формальну простоту з живими м’якими лініями. Кольори предметів дуже рівні, з акцентними хроматичними елементами.

Цікавий проект Шарпена – крео “Мармури і Клоуни” (Marbles and Clowns). Це колекція ваз, де дизайнер використовує амбівалентність фігурки клоуна.

image

Після виставки я сказав дружині: той, хто хотів викристалізувати для себе тишу, зробив це.

Так, з кожним роком Maison & Objet стає гірше. Так, з’являються аматори й люди, які не хочуть заглиблюватися і бачити сутність. Але той, хто хоче знайти тишу, її знайде.

image
image image

Media

обговорити
спільний проєкт

Залишити запит
Залишити запит

далі НА
MAKHNO Media

Всі новини
image

Das Haus 2017: есенціалізм Тода Брейчера

05.02.17

Статті

image

50 стільців, круглий офіс і годинник

05.02.17

Статті

Drag