background
0%
Звук: вимкнено
image
Статті

Колекційний дизайн: мистецтво, побудоване на емоціях

Статус «колекційного» отримують найвибагливіші вироби дизайну. Про митців, що його створюють, говорять невпинно і з захватом: Марк Ньюсон, Рон Арад, Studio Job, Оскар Зета, Заха Хадід та ще кілька сотень дизайн-сміливців.

Для того, щоб зрозуміти, що саме робить дизайн колекційним, ми визначили спільний знаменник таких робіт. А це — переконлива розповідь.

Річ у тім, що ми колекціонуємо предмети дизайну не просто так — у нас емоційний зв’язок з цими речами, вони розмовляють з нами особливою знайомою мовою, вони показують нам, хто ми є. Це інвестиція, яка нівелює фінансову сторону.

ВЕЛИКІ ЛЮДИ, ВЕЛИКІ ЦІНИ

Француз П’єр Полен або ж, як його ще називають, дизайнер французьких президентів, отримав репутацію неперевершеного творця всього, на чому можна сидіти. Його інноваційний стиль викликав революцію побутових меблів в 60-х та 70-х роках. Він створював крісла та стільці для президентів Франції, відповідав за всі інтер’єрні рішення та меблі Єлисейського палацу для президента Жоржа Помпіду, а Ніколя Саркозі сказав, що саме П’єр перетворив дизайн на форму мистецтва.

image
  • ЛЕЖАНКА DÉCLIVE, 1966

image
  • КРІСЛО «TONGUE» ДЛЯ ARTIFORT ФОТО: HTTP://WWW.MODERNDESIGNINTERIOR.COM/2014/09/TONGUE-CHAIR-BY-ARTIFORT.HTML

Великий Джино Сарфаті розробив понад 700 ламп. На відміну від інших дизайнерів, він займався не тільки дизайном світильників, але й виготовленням. Почалося все з жартівливого парі — його друг попросив зробити лампу зі скляної вази. Так народився перший шедевр. Зважаючи на його інженерні здібності, всю свою кар’єру він експериментував з проводкою, світлом, лампочками, трансформаторами. Він завжди намагався зробити свої лампи тонкими, меншими, міцнішими, і дешевшими на етапі виробництва. Його світильники послужили відправною точкою для створення цілих серій сучасних моделей.З чого складається дім?

image
  • СВІТИЛЬНИК 2097, 1950 РІК

image
image
  • СТАРОВИННА МОДЕЛЬ СВІТИЛЬНИКА 2095 РОКУ ДЛЯ ARTELUCE, 1958 РІК

Жан Пруве — французький архітектор, дизайнер, модерніст, та один із найталановитіших конструкторів 20 сторіччя. Він починав з виробництва кованих воріт та ґрат, а потім зайнявся меблями. Відмовившись від кованого заліза у своїх роботах, він використовував листову сталь. Його меблі вирізнялися простотою та функціональністю, а також досить низькою вартістю виготовлення. Саме через це він здобув велику популярність в післявоєнних роках, коли країна відбудовувалась після краху. Його меблі стали масово замовлятися школами, гуртожитками, вишами і якщо 50 років тому його крісло з дубової фанери виготовлялось величезними партіями та коштувало близько 150 франків, то сьогодні кожен предмет коштує від 2 до 10 тисяч євро. Один із його найвідоміших стільців — «Стандартний» з гнутої листової сталі та фанери.

image
  • «СТАНДАРТНЕ» КРІСЛО, 1934 РІК

Крісло «Пруст» — візитна картка Алесандро Мендіні, архітектора, художника, редактора журналів «Casabella» і «Domus», бунтаря італійського дизайну. Мендіні заявляв, що архітектура та речі повинні розмовляти з людьми. Він був головною силою «антидизайну», який заполонив італійський дизайн у 80-х. Він вважав, що італійський дизайн занадто консервативний та без душі, тому і намагався оживити його, експериментуючи з культурами, кольорами та формами. Крісло «Пруст» яскраво зображає життєву позицію Алесандра. Безумовно, музейна річ.

image
  • КРІСЛО «ПРУСТ», 1978 РІК

Алюмінієвий шезлонг австралійського дизайнера Марка Ньюсона «Lockheed Lounge» вважається найдорожчим предметом, який коли-небудь продавав дизайнер (живий). Він був проданий за 2,5 мільйона фунтів на аукціоні Phillips у 2015 році. Сам Ньюсон працює в галузях авіабудування, дизайну меблів і предметів, ювелірних прикрас, одягу та дотримується біоморфізму, який про текучі лінії, прозорість, відсутність гострих кутів та використання високотехнологічних матеріалів. Він працював над розробкою дизайну для iWatch та iPhone 6, співпрацював з Nike, а зараз працює креативним директором компанії Qantas.

image
image
  • ФОТО: HTTP://MARC-NEWSON.COM/LOCKHEED-LOUNGE/

Що стосується яскравості творчих рішень, то промисловий дизайн завжди поступався колекційному. Однак Філіп Старк впевнений, що дизайн — це, перш за все, почуття гумору та задоволення, які люди приносять самі собі. Він вже 50 років створює буквально все — від зубних щіток та жіночої білизни до аеродромів та житлових кварталів. Його відомий Juicy Salif — найнезручніший соковитискач у світі. І так стверджує сам дизайнер. Старк каже, що він був створений не для того, щоб вичавлювати лимони, а для того, щоб зав’язалася розмова. Але попри таку нефункціональність, цей предмет дизайну знають всі.

image
  • JUICY SALIF, 1990 РІК

МІСЦЕ ЗУСТРІЧІ

О’кей, гугл: де можна побачити колекційний дизайн?

Carpenters Workshop Gallery, Лондон, Париж, Нью-Йорк, Сан-Франциско

Галерея розпочинала свій шлях з маленького простору в Лондоні, а зараз має вже 4 філіали. Її засновники, двоє друзів дитинства, стверджують, що їх не цікавить дизайн сам по собі — вони сфокусовані на тому, щоб створювати дизайн, який мистецтво. Можна натрапити на скульптури, меблі дизайнерів та архітекторів, колекційну кераміку.

image
  • ФОТО: HTTPS://CARPENTERSWORKSHOPGALLERY.COM/ABOUT-US/

R & Company, Нью-Йорк

Ось вже як 20 років представляють історичних та сучасних дизайнерів. Саме тут можна знайти різні предмети 1945 року. R & Company відстоює колекційний дизайн, цим самим створюючи нові напрями сучасного ринку. Можна натрапити на будь-що: від артоб’єктів до освітлення та меблів.

image
  • ФОТО: JOE KRAMM / R & COMPANY

Nilufar, Мілан

Засновниця галереї Ніна Яшар займалася килимами, а у 2015 році відкрила свою галерею, коли її власна колекція вже налічувала понад 3 000 експонатів. Галерея щорічно бере участь у Design Miami / Basel. Можна натрапити на сучасні та антикварні предмети, килими, прикраси, освітлення.

image
  • ФОТО: HTTP://WWW.NILUFAR.COM/

image image

Media

обговорити
спільний проєкт

Залишити запит
Залишити запит

далі НА
MAKHNO Media

Всі новини
image

10 речей, які ви повинні знати про кераміку

04.04.20

Статті

image

Що робить дім домом і чому деякі місця ніколи рідними не стануть?

03.04.20

Статті

Drag